in een selectie van pagina's uit Tutto Risotto, om een indruk
te krijgen van het boek.

RECENSIEPAGINA

FLORINE BOUCHER
is culinair publicist
Florine

Ze werkte onder andere 21 jaar mee aan de goed gelezen kookrubriek 'Recept' van NRC Handelsblad. Na haar succesvolle kookboeken Pasta en Antipasti was de tijd rijp voor een boek over risotto. Ze nam een kijkje in de Povlakte tijdens de zaai- en oogsttijd van de rijst, waarna ze besloot voor langere tijd te gaan wonen in de Vercellese, de grootste rijstverbouwende provincie van Italië in de regio Piemonte. Ze vond dat als je een boek over risotto wilt schrijven, je voldoende moet weten over de rijstcultuur, de locale gebruiken en recepten, en de sfeer in het hart van de Italiaanse rijstteelt. Haar ervaringen in die periode vonden hun weerslag in dit boek dat, naast heel veel traditionele recepten uit de streek, ook informatie bevat over de verschillende rijstvariëteiten en kooktechnieken voor risotto, en bovendien een interessant beeld schetst van de werkwijze in de Italiaanse rijstbouw vroeger en nu.

Louise O. Fresco over Tutto Risotto:
Heerlijk dat er nu een boek is dat zoveel vertelt over risotto, voor iedereen die van koken houdt en iets wil weten van de oorsprong van gerechten. Niet alleen weet Florine Boucher echt hoe je risotto moet koken en demonstreert ze alle fasen in het proces, Tutto Risotto vertelt het verhaal over voedsel zoals ik het graag wil zien, van grond tot mond, van boer tot consument, met inbegrip van de geschiedenis, de anekdotes, en de botanie van rijstrassen.

UITVERKOCHT maar opnieuw HERDRUKT
Na 5 succesvolle drukken was Tutto Risotto een tijd lang uitverkocht. Inmiddels is voor de echte lierfhebbers een 6e druk verschenen in een kleine oplage. Deze is alleen verkrijgbaar via Florine Boucher zelf.

Meer informatie op de website
van Florine Boucher
HOMEPAGE